Forum Auto-Moto Strona Główna


Auto-Moto
Forum o tematyce motoryzacyjnej
Odpowiedz do tematu
Honda CBR 600F
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Honda CBR 600F
2005.05.25 Przemek Niedziński

Chyba każdy, kto interesuje się motocyklami sportowymi, doskonale zna produkty Hondy oznaczone symbolem CBR.

Fireblade to szczytowe osiągnięcie producenta spod znaku wielkiego skrzydła w dziedzinie dużych sportów. CBR 600F jest mniejszym bratem tego modelu. Wiele osób, decydując się na zakup pierwszego, bądź drugiego motocykla w swojej karierze motocyklowej, wybiera właśnie CBR 600.

Za co motocykl ten jest uwielbiany przez rzesze motocyklistów na całym świecie? Czemu stał się synonimem niezawodności? Prześledźmy historię i ewolucję Hondy CBR 600F.

Po pięciu latach produkcji modelu 600, Honda wypuściła CBR w całkiem nowej formie.

Masa zmalała, moc wzrosła. Średnica cylindra wzrosła z 63 do 65 mm, skok tłoka zmalał z 48 do 45,2 mm. Wzrosły obroty mocy maksymalnej – użytkownik miał do dyspozycji 100 KM przy 12000 obrotów na minutę.

Wał korbowy został odchudzony, zastosowano lżejsze korbowody. Cylindry i skrzynia korbowa stanowią nierozłączną całość, a ścianki cylindrów zbliżono do siebie.

Serwisanci mogli w końcu odetchnąć z ulgą – łańcuszek rozrządu przeniesiony został ze środka wału korbowego na prawą stronę. Dzięki temu jego wymiana ograniczona została do zdjęcia dekla zaworowego a nie odkręcania silnika i żmudnego dłubania przy nim.

Trochę skomplikowano jednak regulację zaworów. Do tej pory ustawiano je za pomocą zwykłych śrub. Teraz jednak zastosowano podkładki miedzy trzonkami zaworów, a szklanką popychacza.

Tak samo jak w poprzednim modelu, PC 25 wyposażona została w stalową ramę wykonaną z profili. Do ramy podwieszony został silnik pełniący zarazem funkcję usztywniającą całej konstrukcji. Według mnie konstrukcja ramy posiada bardzo istotny defekt – tylny stelaż jest przyspawany na stałe. W przypadku naprawy powypadkowej element ten trzeba wyciąć i przyspawać, a nie odkręcić – tak jak w przypadku większego brata (CBR 900RR).

Model F2 jest o wiele ładniejszy od poprzedniczki. Zgrabne owiewki o bardziej opływowym kształcie sprawiają odczucie „lekkości” motocykla. Nowe zegary z centralnie umieszczonym są bardzo czytelne i estetyczne.

CBR 600F jest niezwykle łagodna i przyjazna dla właściciela. W czasie jazdy nie ma mowy o żadnych niespodziankach. Do około 9000-10000 obrotów, silnik łagodnie mruczy, a motocykl jeździ bardzo „turystycznie”. Od około 10000rpm Honda zachowuje się jak na przecinaka przystało – ostro wyrywa do przodu. W całym zakresie obrotów silnik ciągnie równo i bez żadnego zająknięcia. Wzrost mocy jest wprost proporcjonalny do ruchu manetki gazu. Czyli „ile odkręcisz – tyle dostajesz”. Niektórzy pewnie stwierdzą, że takie zachowanie to niezła nuda, ale czy każdy motocykl musi od razu podnosić przednie koło na każdym biegu ?

Podsumowanie

Honda CBR 600F olbrzymią popularność na rynku motocykli używanych zawdzięcza przede wszystkim świetnym osiągom, niskiej masie, niezawodności, poręczności i łatwości prowadzenia. Przebiegi rzędu 100000 km na odpowiednio serwisowanej i zadbanej CBR to normalna sprawa.

Wiele osób, zaczynających swoją przygodę z szybkimi maszynami sportowymi wybiera właśnie CBR 600F. Kupiona jako „pierwszy szybki motocykl” często pozostaje w rękach swoich właścicieli przez dwa, a nawet więcej sezonów. 100 KM w tak lekkiej konstrukcji w zupełności wystarczy, a prędkości osiągane przez sześćsetkę na polskich drogach są więcej niż zadowalające.

Setki kobiet, szukających mocnych wrażeń w jeździ na motocyklu, kupuje właśnie ten model. Poręczność, łatwe manewrowanie w mieście, na parkingu oraz dosyć nisko (jak na supersporta przystało) siodło przemawia na korzyść CBR.

Jeśli ktoś szuka motocykla ze świetnymi osiągami, przyzwoitymi hamulcami, rewelacyjnym zawieszeniem, bardzo zwrotnego i przyjaznego w jeździe codziennej, CBR 600 będzie niewątpliwie najlepszym wyborem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maro
Moderator


Dołączył: 04 Cze 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Czesto ja mozna spotkac, fajny motocykl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Ile za nowke sobie biora ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abtard



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


help!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bastard9



Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów


hot!
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Bastard9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tedbas8



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


wow realy hot!
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Tedbas8


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Adencehadick9



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów


superb!
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Adencehadick9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hatenbaspoence6



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów


yeaaah
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Hatenbaspoence6


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tedup51



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


yeaaah
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Tedup51


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edtedbas78



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


superb!
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Edtedbas78


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Honda CBR 600F
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu