Forum Auto-Moto Strona Główna


Auto-Moto
Forum o tematyce motoryzacyjnej
Odpowiedz do tematu
Historia Mitsubishi Pajero w skrócie
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Nie pisał bym tego jak by moja chrzesa nie powiedział że na 18-mnstke dostane to autko. Ale pewien pan Maro powiedział że bede musiał zdawać prawko na cięże samochody. Ale mniejsza z tym o to hista tej fury.


Historia Mitsubishi Pajero sięga 1979 roku, kiedy to rozpoczęły się pierwsze prace przygotowawcze nad wprowadzeniem do sprzedaży nowego terenowego samochodu. Po upływie trzech lat, w 1982 roku na rynek trafił pierwszy samochód o tej właśnie nazwie. Historia doświadczeń Mitsubishi, związanych z samochodami terenowymi, liczy jednak 70 lat, ponieważ już w
1934 roku zbudowano cztery prototypowe Mitsubishi PX 33, które były pierwszymi japońskimi samochodami osobowymi z napędem na cztery koła. Pajero drugiej generacji wprowadzono do produkcji w roku 1991, a trzeciej - w 1999. Oferowany obecnie model to zmodernizowana wersja trzeciej generacji
auta. Na większości rynków pojazd nosi nazwę Pajero, natomiast w krajach hiszpańskojęzycznych znany jest jako Montero, a w Wielkiej Brytanii - Shogun. Nie sposób nie wspomnieć o tym, że Mitsubishi Pajero odnosi spore sukcesy w rajdach terenowych. W najtrudniejszym rajdzie Paryż - Dakar, kierowcy tego auta stawali na najwyższym podium w latach 2001-2004. Dobra passa czterech zwycięstw z rzędu została podtrzymana również w tym roku przez francuskiego kierowcę Stephena Peterhansel’a. Było to już dziesiąte zwycięstwo tego samochodu w najbardziej prestiżowym rajdzie na świecie.
Nadwozia
W Polsce Mitsubishi Pajero oferowane jest w wersji pięciodrzwiowej. Charakterystycznym elementem karoserii terenowego Mitsubishi jest krótki przedni zwis. Takie rozwiązanie „połączone” z dość ostro ściętym zderzakiem zapewnia Pajero bardzo dobry „kąt wejścia” wynoszący 42 stopnie. Ciekawym elementem są również mocno
wyprofilowane nadkola. Tylne przechodzą aż do końca nadwozia, dobrze komponując się z pionowymi kloszami lamp. Typowym rozwiązaniem dla samochodów japońskich jest otwierana na prawo klapa bagażnika. Dość niekonwencjonalny kształt mają przednie reflektory ksenonowe (trzy pojedyncze soczewki). Duże wymiary zewnętrzne pojazdu zapewniają mu
miejsce w gronie największych pojazdów na polskim rynku. Długość auta wynosi 4 830 mm, szerokość 1 895 mm, a wysokość 1 855 mm (1 885 mm z relingami dachowymi). Rozstaw osi mierzy 2 780 mm. Przy rozłożonych trzech rzędach siedzeń, bagażnik może pomieścić zaledwie 215 litrów, ale po złożeniu dwóch ostatnich foteli zwiększa się do imponujących rozmiarów 1 700 litrów.

Ogromne gabaryty pojazdu zapewniają dużą przestronność w dwóch rzędach siedzeń. Wyposażenie standardowe obejmuje również dwa dodatkowe fotele umieszczone w bagażniku. Pasażerowie tych miejsc mają do dyspozycji oddzielny kanał grzewczy oraz uchylne okna boczne. Deska rozdzielcza
została zaprojektowana z zachowaniem zasad ergonomii i łatwości użytkowania. Duża ilość praktycznych schowków, ułatwiająca zachowanie porządku w kabinie powoduje, że Pajero doskonale się sprawdza także podczas dłuższych podróży. Podświetlane progi i lusterka kosmetyczne w osłonach słonecznych wzmacniają poczucie komfortu we wnętrzu auta.

Silniki, skrzynie biegów, osiągi
Mitsubishi Pajero dostępne jest z jednym silnikiem wysokoprężnym o poj. 3.2 litra, który wytwarza moc 161 KM przy 3 800 obr/min. Czterocylindrowy diesel (16V) wyposażony jest w turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa (DI-D - Direct Injection Diesel). Maksymalny moment obrotowy o wartości 373 Nm osiągany jest przy 2 000 obr/min. Taki napęd zapewnia terenowemu Pajero o masie przeszło 2 ton (2 195 kg), uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie 13,8 sekundy i jazdę z prędkością maksymalną 170 km/h. Pojazd spala przy tym średnio 10,5 l/100 km, natomiast podczas jazdy po mieście zużycie wzrasta do 13,3 l/100 km. Mocny silnik z dużym momentem obrotowym pozwala na holowanie przyczepy o masie całkowitej do 3 300 kilogramów.

Do przeniesienia napędu służy automatyczna, pięciostopniowa skrzynia biegów o nazwie INVECS II, która umożliwia także ręczną, sekwencyjną zmianę przełożeń. Pajero wyposażony jest w napęd na cztery koła z reduktorem Super Select 4WD (SS4-II). Przy korzystaniu z trybu 4H 4WD napęd przenoszony jest na obie osie w wybieranych automatycznie optymalnych proporcjach od 50/50 procent do 33/67 procent. Podczas jazdy w dobrych warunkach możliwe jest również odłączenie napędu kół przednich, co wpływa korzystnie na mniejsze zużycie paliwa. Zmiana systemu przeniesienia napędu z 2WD na
4WD może być dokonana podczas jazdy przy prędkości do 100 km/godz. Powrót do systemu 2WD możliwy jest przy dowolnej prędkości. Pojazd posiada także nowoczesny system EBAC (Engine Break Assistance Control), który wykorzystując hamowanie silnikiem, zapewnia bezpieczne zjeżdżanie ze śliskich i stromych wzniesień.

Wyposażenie
Terenowe Pajero występuje w dwóch wersjach wyposażenia: GLS i DAKAR. Wersja GLS oferowana jest ponadto z jednym z trzech pakietów wyposażenia dodatkowego: RALLIART, NAVI i NAVI + RALLIART.

Podstawowa wersja GLS jest bardzo dobrze wyposażona, zarówno w elementy podnoszące komfort podróży, jak i te mające bezpośredni wpływ na podniesienie bezpieczeństwa jazdy. W każdym modelu Pajero montowany jest szereg elektronicznych gadżetów zwiększających atrakcyjność
pojazdu. Należą do nich: elektrycznie sterowane szyby i lusterka (podgrzewane i składane), elektrycznie podgrzewane i sterowane przednie fotele (kierowcy w 5, a pasażera w 4 kierunkach), elektrycznie sterowane okno dachowe, tempomat oraz komputer pokładowy. W każdej wersji instalowana jest ponadto automatyczna klimatyzacja. Seryjny system audio składa się z radioodtwarzacza CD oraz sześciu głośników, współpracuje z dużym centralnym wyświetlaczem. Do wersji z silnikiem wysokoprężnym instalowany jest także podgrzewacz paliwa. Nad bezpieczeństwem czuwają cztery poduszki powietrze oraz systemy ABS, EBD, ASR i ESP. Zewnętrznymi atrybutami pojazdu są halogeny przeciwmgielne i szesnastocalowe felgi aluminiowe.

Pakiet RALLIART zawiera dodatkowo reflektory ksenonowe, sztywną pokrywę koła zapasowego oraz zmieniarkę płyt CD umieszczoną w schowku pasażera. W pakiecie NAVI zawarta jest - jak sama nazwa wskazuje - nawigacja satelitarna ze zmieniarką CD oraz sztywna pokrywa koła zapasowego. Samochód w specyfikacji NAVI + RALLIART łączy w sobie dwa wyżej przedstawione pakiety.

Wariant DAKAR, w stosunku do podstawowej wersji GLS, wzbogacony został o 17” felgi aluminiowe, sportową atrapę chłodnicy, srebrne relingi dachowe i
przyciemniane krawędzie odblasków reflektorów. We wnętrzu znalazło się „tytanowe” wykończenie, białe tarcze zegarów oraz dwubarwna tapicerka (czarna skóra + szara alcantara).

Bezpieczeństwo
Jak już wspominano, pojazd może być maksymalnie wyposażony w cztery poduszki powietrzne oraz elektroniczne systemy pozwalające na łatwiejsze panowanie nad autem. Należą do nich: system antypoślizgowy ABS z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD, układ
kontroli trakcji MATC (Mitsubishi Active Traction Control) oraz układ stabilizacji toru jazdy MASC (Mitsubishi Active Stability Control). Na tylnej kanapie zamontowano uchwyty do mocowania fotelika dziecięcego (ISOFIX). W aucie zamontowano siedem trzypunktowych pasów bezpieczeństwa (przednie z napinaczami) i siedem regulowanych zagłówków. Samochód nie był poddawany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Moze jakies fotki auta ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Prosze bardzo o to wotki



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Biały
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jeśli się dowiesz..., zginiesz !

WOW, imponujące autko, zwłaszcza te srebrne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Super autko, podzielam zdanie Bialego, ze to srebrne jest najfajniejsze

To sa rozne wersje Pajero ? Czym sie one roznia jezeli chodzi o specyfikacje techniczne ? Ktory model masz dostac na 18-nastke ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maro
Moderator


Dołączył: 04 Cze 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Nie powiedzialem ze na ciezkie samochody tylko ja Pajero bedzie przekraczac 3,5 t to bedziesz musial zdawac na kategorie powyzej 3,5 t Kapisz ?? A tego srebrenego to raczej nie dostaniesz najwyzej wersja cywilna. A bedzie uzywany ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Tego ktorego dostane sam nie wiem ale to nie ważne wszystkie są spoko
To sa rózne modele wiec napisze coś o każdym.
Nie bedzie używany Nowiutki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maro
Moderator


Dołączył: 04 Cze 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Wiesz w tym pierwszych dwoch nie podobaja mi sie opony a ten trzeci to jest zajebioza ale nie bedziesz miec tego trzeciego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Dzejnes napisał:
Tego ktorego dostane sam nie wiem ale to nie ważne wszystkie są spoko
To sa rózne modele wiec napisze coś o każdym.
Nie bedzie używany Nowiutki


Czekamy z niecierpliwoscia na opisy poszczegolnych modeli
(pewnie sie juz doczekac nie mozesz na "swoje" autko, co ? )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Jasne ze sie nie moge doczekac. Wiesz mi obojetne jakie dostane autko ale jak bedzie nowiutkie to bedzie super.
Lubie wiele innych samochodów jak civic golf i napewno będą i nich posty.
A jesli chodiz o poszczegulne model to najpierw zrobie o tym srebrnym.
Czyli Pajero V2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Heh tylko chodzi Ci oto, zeby samochod byl nowy ?
Moze byc takie cos :



Jest to nowa wersja Hiaca (podstawowego modelu dostawczego Toyoty)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Chodziło mi o nowiutkie prosto z salonu czyli o coś takiego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Hehe marzenia



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Biały
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jeśli się dowiesz..., zginiesz !

WOW, o ile się nei myle to ten czerwony to dodge Viper ;D cudne autko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzejnes



Dołączył: 08 Cze 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Chyba jednak nie bedzie opisanych poszczegulnych modeli.
Ale opisze wszystkie modele Aut mitsubishi
obiecuje to chodzby nie wiem co


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historia Mitsubishi Pajero w skrócie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  

  
  
 Odpowiedz do tematu