Forum Auto-Moto Strona Główna


Auto-Moto
Forum o tematyce motoryzacyjnej
Odpowiedz do tematu
Historia Subaru Impreza GT Turbo w skrocie
Maro
Moderator


Dołączył: 04 Cze 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Jestem pierwszy, kto napisal posta czuje sie zaszczycony. Czuje ze to forum w miare czasu bedzie THE BEST. Na dzien dobry napisalem o moim kochanym aucie Subaru

Historia Subaru Impreza GT Turbo w mniejszym (lub większym) skrócie

Model GC8 (sedan), GCF (kombi).

na podstawie IWOC Impreza Reference z poprawkami i modyfikacjami

Zaczęło się w 1995. Z dnia na dzień dziwny japoński samochód, który do tej pory tęsknie oczekiwał nabywców na parkingach salonów sprzedaży, stał się obiektem kultu. Nastąpiło to dzięki szkotowi o nazwisku Colin McRae, który kasując całą konkurencję wygrał tym samochodem RSMŚ 1995 i zmienił tym samym życie sporej ilości ludzi.

Wszyscy ci, którzy zaraz na początku 1996 poszli robić zakupy (i odczekali swoje w kolejce), mieli do dyspozycji takie właśnie auto.

[link widoczny dla zalogowanych]

* Czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dwulitrowy silnik w układzie bokser z turbosprężarki i chłodnic powietrza doładowywanego.
* Stopień sprężania 8.0:1
* Maksymalne ciśnienie dołado
wania: 8kPa (11.9psi)
* Maksymalna moc: 211KM@6000rpm
* Maksymalny moment obrotowy: 272Nm@4800rpm
* Prędkoć maksymalna: 227 km/h
* Przyspieszenie 0-100 km/h: 6.6sec
* Opony: 205/55VR1
Większoć testujących miała nawet lepsze wyniki. Na przykład w testach Performance Car, 0-100 km/h: 6.0s. A tak właśnie wygląda Subaru Impreza WRC z sezonu 1996 (AVI)
Rocznik 1997

Rocznik 1997 ujrzał kilka istotnych zmian. Z zewnątrz - przede wszystkim zmiana maski, świateł i atrapy chłodnicy (rocznik 1996 poznasz po przodzie rzypominającym nieco starą Toyotę Corollę i poprzecznych kratkach wentylacyjnych na masce, od rocznika 1997 światła przednie są bardziej kanciate, a kratki wentylacyjne podłużne). W środku - lepsze fotele i nieco zmienione pokrętła nawiewu. W zawieszeniu zastosowano dostępny w poprzednim roczniku tylko jako pakiet ulepszeń Prodrive'u, a 1997 seryjnie, grubszy stabilizator. Poprawiono również synchronizatory (model 1996 potrafi zniszczyć synchronizator przy zbyt szybkiej zmianie biegu lub intensywnym korzystaniu z quickshifta).

[link widoczny dla zalogowanych]


Największe modyfikacje przeszedł jednak silnik. Moc nie uległa wprawdzie zmianie, jednak jest dostępna o 400 obrotów niżej, a krzywa przebiegu momentu obrotowego stała się teraz bardziej płaska. I tak, oficjalne dane mówią o:

* Maksymalna moc: 211KM@5600rpm
* Maksymalny moment obrotowy: 290Nm@4000rpm
* Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4s (ale patrz niżej...)

Jakie zmiany? Stopień sprężania podniesiony do 9.7:1 co zmniejsza efekty "turbodziury". Pokryte molibdenem (mały współczynnik tarcia) tłoki. Ulepszone chłodzenie głowic. Zmieniona elektronika silnika. Zmieniony dolot do turbiny i wyprostowany jego wylot. Większy intercooler. Mniejsza turbina (szybsze "wkręcanie"). Maksymalne ciśnienie doładowania podniesione do 9kPa (13.05psi). Wyciszenie wydechu.

Performance Car wziął Imprezę MY97 na testy i...

* 0-100 km/h: 5.1 s
* 0-160 km/h: 13.56 s
* 400 metrów: 13.72 s @161 km/h.

Ten sam model wpadł w ręce Tiffa Needela z BBC Top Gear i dał z siebie:

* 0-100 km/h: 5.3 s
* 0-160 km/h: 14.5 s
* 400 metrów: 13.9 s @159 km/h.

Potwierdziła się zatem teoria o delikatnym zaniżaniu oficjalnych osi±gów Imprezy przez Subaru. W tym samym roku postawiono również Imprezę naprzeciw nowego przeciwnika z wielkimi tradycjami, Porsche Boxstera. Wynik: "Subaru ma podobn± do Bokstera moc, lecz okr±żało tor szybciej, a ma cztery drzwi i jest sedanem. Na mokrym lub nierównym torze różnica z pewności byłaby jeszcze większa. Fantastyczne auto". Oto Impreza WRC na sezon 1997 (AVI)
Rocznik 1998

Nadszedł rok 1998 i Impreza musiała znów pokazać coś nowego, więc tym razem na pierwszy rzut oka zauważyć można wnętrze - jest wzięte wprost z nowego produktu Subaru, SUVa "Forester", dwoma airbagami w standardzie, z wygodnym schowkiem pośrodku deski rozdzielczej, białymi zegarami z centralnym szybkościomierzem (obrotomierzem w modelach STi), kierownicą Momo, krótszą zmianą biegów i zmienioną tapicerką drzwi oraz elektryką szyb i lusterek.

[link widoczny dla zalogowanych]



Z zewnątrz widoczną zmianą jest przejście ze standardowych 15" na 16" felgi aluminiowe. Silnik nieco uładzono, montując w nim większy zawór zwrotny turbiny, zmieniony dolot turbiny i przemieszczony wlot powietrza.

[link widoczny dla zalogowanych]

Rocznik 1999

Rok 1999 ujrzał Imprezę z silnikiem "Phase 2". Plotki, jakie chodziły na jego temat sugerowały, że "2" bierze się od ilości sprężarek. Tak się jednak nie stało, i Impreza nadal ma jedną sprężarkę. Zasmuceni zostali pocieszeni kosmetycznym wzrostem mocy do oficjalnych 218KM. Znów zmieniono zawór zwrotny turbiny. Zmodyfikowano głowicę i skrzynię biegów, aby uniknąć problemów z drugim biegiem, jakie nadarzały się niektórym użytkownikom.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tym razem rewolucję urządzono w hamulcach. Dotychczasowe przednie zostały zastąpione pakietem dostępnym do tej pory tylko w wersjach STi, składającym się z czterotłoczkowych zacisków na tarczach 297mm (poprzednio dwutłoczkowe na 286mm) oraz użyto wentylowanych tarcz z tyłu. Zawieszenie stało się znów sztywniejsze i zmniejszające jeszcze bardziej i tak niewielkie przechyły boczne auta.

Z zewnątrz poznać można Imprezę MY99 po przednim zderzaku z jednym "ostrzem" zamiast dwóch i pomarańczowej zaślepce otworu wentylacji hamulców pod przednim migaczem w zderzaku. W środku poprawiono fotele, siedzenie kierowcy ma seryjnie regulowaną wysokość, wnętrze jest bardziej ciche przez zastosowanie innych (i w większej ilości) materiałów wygłuszających.


Rocznik 2000

W roku 2000 pojawiła się nowa Impreza, zwana New Age Impreza. Jej wygląd zewnętrzny znów przypomniał o Toyocie Corolli - za sprawą dużych świateł z przodu. Na początku nie podobała się nikomu, teraz już jesteśmy do niej przyzwyczajeni. Szczególnie tył auta robi duże wrażenie, masywny jak nigdy dotąd.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wydawało się, że jesteśmy na najlepszej drodze aby zacząć się z nią bliżej "obwąchiwać", gdy w połowie kwietnia 2002 dowiedzieliśmy się wprost z Japonii, że na skutek zmian w managemencie Subaru, już w październiku 2002 pojawi się następna Impreza, a właściwie mocny facelift - podobno ma się zmienić wszystko od przedniej szyby do końca samochodu. Poczekamy i zobaczymy.

Zródlo:http://www.klubsubaru.pl/historia.asp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lesiu



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

To ostatnie subaru jest niezle ale wczesniejsza wersja wyglada jak zaba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ne00s
Administrator


Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

Zarabiste autka, pozdrawiam wszystkich wlascicieli


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sk1llz_that_k1llz_u



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


I just love anal sex, sorry...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historia Subaru Impreza GT Turbo w skrocie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu